Top

Aqua Moss

Annonsering, Markedsføring, Nettside, Reklamevideo

Behov og mål

Det jobbes med å etablere et nytt og topp moderne badeland i Vingparken på Høyda i Moss. Badelandet har fått navnet Aqua Moss, og oppgaven vår var å fortelle om dette til lokalbefolkningen, skape engasjement, og synliggjøre at dette var noe som var sterkt ønsket og som folk kom til å bruke. En viktig faktor var også støtten fra den lokale svømmeklubben. Badelandet forventes å bli en stor attraksjon i distriktet og gi et helårs aktivitetstilbud for små og store.

Beskrivelse

Vi satt opp en markedsplan for de ulike aktivitetene. For å skape engasjement rundt konseptet badeland opprettet vi en nettside og Facebookside, samt gjorde annonsering i sosiale medier. I tillegg lagde vi tre promovideoer og samarbeidet med den lokale svømmeklubben, Moss svømmeklubb. Etter en stund satte vi opp en Facebook poll (undersøkelse) for å høre hva folk ønsket og synes om dette nye badelandet. Vi opplevde å få veldig god respons og tilbakemeldinger.

Effekt/resultat

Aqua Moss har skapt et stort engasjement med utelukkende positiv respons. Det første innlegget vi la ut nådde 25,500 personer, fikk 106 likes og 125 delinger. Dette var helt organisk, ingen betalte annonser. Da vi la ut promovideoen bare noen dager senere fikk den 277 likes og 169 delinger. Det var utrolig god respons på kort tid, og det er ikke noe tvil om at et topp moderne badeland i Vingparken er noe lokalbefolkningen ønsker!

Dato