Top

Brygga Kultursal Halden

Grafisk design, Markedsføring, Prosjektledelse, Trykksaker

Mål og behov

Brygga Kultursal åpnet dørene i desember 2008. I 2014 tok leder Martin Gundersen flere grep for å øke antall besøkende og brukere av kultursalen. Målsetningen var å bli det ledende kulturhuset i regionen.

Beskrivelse

Vi utviklet i fellesskap med Martin og Brygga Kultursal et produkt som hadde som målsetning å løfte både omsetning og besøkende på kultursalen betydelig. Vi skisserte ut ideen om et lokalt kulturmagasin preget av gode oppslag og godt redaksjonelt innhold.

Ved første utgivelse i august solgte kultursalen 800 billetter i løpet av den første uken magasinet var ute. En utvikling som fortsatte utover høsten. I januar 2015 uttalte Martin dette til lokalavisen: «- Jeg ønsker at utviklingen fra 2014 fortsetter i 2015. Vi har hatt 44 prosent økning i omsetning, 41 prosent økning i antall publikummere, og vi har hatt 25 flere arrangement enn 2013.»

Magasinet er utviklet med en god blanding av gode intervjuer med kjendiser, omtaler av arrangementer, relevante redaksjonelle artikler (content marketing) og oversikt over alle arrangementer.

Effekt

Januar 2015 kom neste utgave av magasinet og bekreftet at dette tiltaket fungerer, igjen ble det solgt rekordmange billetter ved utgivelse av magasinet.

Dato