Top

HR Maskin nettbutikk med Visma Global integrasjon

Integrasjon (API), Nettbutikk, Nettside, SEO

Kort om HR Maskin

Siden etableringen i 1994 har HR Maskin bygget opp varemerker som Rotabroach magnetbormaskiner og kjernebor, Spitznas ATEX/EX produkter, G.B.C og Omca fasemaskiner og CBC rørbøyemaskiner for å nevne noen i det norske marked.

I 2018 tok de over agenturet for GRAMMER førerstoler i Norge, der de nå har et velfylt lager med seter for omgående levering, eget verksted og meget kompetente medarbeidere som hjelper deg med å finne riktig sete og utstyr til ditt kjøretøy.

Miljøet er i fokus og de kan nå tilby KWB BIO fyringsanlegg for landbruk og industri, der energikilden er treflis og pellets. Her har de med seg meget kvalifisert fagpersonell med lang erfaring.

Nordica kjøkken- og vedovner, samt Extraflame pelletsovner er nå å finne i deres portefølje.

Behov

HR Maskin hadde behov for en fullstendig nettbutikkintegrasjon mellom WooCommerce e-handelsplatform og sitt CRM system, Visma Global. Nettbutikken skulle deles opp i flere divisjoner / fagområder, og være enkelt for sluttkunden å navigere seg i, uavhengig av hvilke bransjer sine produkter de var interesserte i.

Nettbutikken skulle få en oppdatert “look” og vise bredden av HR Maskin sin produktkatalog, uten å miste den røde tråden i merkevareoppbygging.

Noen produkter skulle være utilgjenglige for kjøp, men samtidig vises på nettbutikken slik at sluttbrukeren hadde muligheten til å finne frem til nærmeste forhandler.

Forhandlere måtte settes opp i en rabattmatrise basert på eksisterende tilbud, slik at de fikk riktig rabatterte priser gjennom nettbutikk kjøp.

Beskrivelse

GP Marked i samarbeid med våre samarbeidspartnere, har utviklet en nettbutikkintegrasjon tilkoblet CRM systemet Visma Global. Produktdata fra Visma blir hentet over til WooCommerce basert på varenummer som unik identifikator, både i enkeltprodukt form og som produkter med varianter basert på attributter.

Produktene ble kategorisert på en måte som er brukervennlig og enkelt for sluttbrukerne å forstå, samt navigere mht. kjøpsprosess.

Nettbutikken er satt opp med en betalingsløsning gjennom Nets Easy som videre har muligheter for å integrere andre betalingsleverandører, f.eks. Vipps og utsatt betaling med AfterPay.

Rabattmatrisen ble satt opp som en kombinasjon av egendefinerte brukertyper og kjøpsregler basert på produktkategorier. Alle forhandlere får derfor sin brukerrolle som automatisk gir dem riktige rabatter gjennom matrisen.

Ordrene som bestilles gjennom WooCommerce e-handelsløsning blir automatisk overført til Visma Global gjennom integrasjonen. Betalinger blir automatisk overført til HR Maskin gjennom Nets Easy som en del av kjøpsprosessen. På denne måten er betalingen allerede gjennomført når en ordre blir oversendt til lager for utlevering.

Effekt/resultat

HR Maskin har en fullstendig og kraftig online produktkatalog, med muligheter for kjøp. Nettbutikken er delt opp i flere divisjoner / fagområder, med muligheten for fremtidig vekst. Produktene er søkbare for sluttbrukeren, samt enkelt å navigere frem til pga. menyoppsett og kategoriseringer. Kjøpsprosessen er automatisert, fra sluttkunden sin bestilling til utlevering av varer fra lager. Nettbutikken gjør det mulig for enhver å bestille varer fra HR Maskin, som tidligere var begrenset til kun forhandlere eller kjøp i fysisk butikk.

Dato