Top

Comet Halden Elite: – Dette er verdien av gode nettsider

Nettbutikk, Nettside

Comet Halden Elite er byens grønne stolthet. I snitt har ishockeyklubben 900 publikummere per hjemmekamp, og utgjør Haldens absolutt største publikumsidrett.

– Når du kommer på kamp for å se Comet, skal det skje litt ekstra. Det skal være lys, lyd og røykeffekter – En kul opplevelse. Fokuset vårt på publikumsopplevelse er kanskje grunne til at vi har flere publikummere enn på andre arenaer, sier Sindre Johnsen.

Sindre er markedssjef i Comet Halden Elite. Hans iherdige arbeid, med god hjelp fra frivillige, danner grunnlaget for en hockeyklubb med godt omdømme – både lokalt, regionalt og nasjonalt.

 

Show både på bane og på web

Når markedssjefen ønsker at Comet skal ligge litt foran med tanke på gode publikumsopplevelser, begrenser han det ikke kun til kamparenaen.

Også på web og sosiale medier ligger ishockeyklubben litt i forkant. Frivillige supportere lager YouTube-intervjuer med spillere, kampreferater, Game-Day-innlegg og oppdaterer sluttresultater.

 

– Vi har ønsket å skape en hjemmeside som speiler måte vi jobber på. Mye med tanke på arrangementer, men også mot og i samarbeid med sponsorer, forteller Sindre.

I 2022 var nettsidene til Comet Halden Elite i stort behov av en oppdatering. Datidens sider var utdaterte og lite brukervennlige. For å tilføye noe nytt på nettsiden ved oppdatering, ønsket klubben seg også en liten nettbutikk hvor besøkende har muligheten til å bestille supporter-artikler.

Den nye nettsiden skulle altså bestå av en ryddig oversikt over kamper med videre link for handel, en oversikt over ishockeylaget og kontaktpersoner i klubben, samt at lagets sponsorer skulle fremmes. Det var også viktig å kunne presentere historiske arkiv, kamp- og spiller-statistikk på nettsiden.

– Vi hentet priser flere steder, men valget falt enkelt på GP Marked. Vi har en god relasjon med de ansatte der fra før, og de presenterte gode ideer på en spennende måte, sier markedssjefen.

 

Gullkantet prosess for nye nettsider

Sindre forteller om en prosess som har vært både positiv og læringsrik – Helt som forventet.

–  Jeg satt veldig pris på igangsettingsmøtet hvor vi hentet inspirasjon fra diverse andre nettsteder. Jeg fikk legge frem mine tanker og ble korrigert dersom det fantes bedre alternativer. Det fungerte veldig bra. Statusmøtene underveis var også viktige.

At prosessen med utvikling av ny hjemmeside har fungert også som en innføring i bruk av systemet, er noe Sindre Johnsen setter pris på.

Hos GP fikk Comet muligheten til å sette sitt eget preg på løsningene, samtidig som prosessen var en form for opplæring.

Nettsiden GP Marked har utviklet og designet, er integrert med WooCommerce for supportershopen. Fokuset har vært å skape sider som er responsive og enkle for besøkende å navigere, uavhengig av om de sitter på telefon eller datamaskin.

 

I mål før endt omgang

– Alt var i henhold til plan; Vi var til og med ferdig før planlagt. Da siden først ble publisert, fungerte alt som det skulle.

Resultat ble en moderne nettside som gjør det mulig for Comet Halden Elite å kommunisere og markedsføre seg mot sine målgrupper.

Alle nyhetsartikler er ivaretatt og besøkende har all informasjon tilknyttet Comet på ett og samme sted.

– Folka i GP Marked er en god gjeng. Kommunikasjonen mellom oss flyter greit og de er enkle å få tak i om det skulle være noe. Vi har hatt noen oppfølgingsmøter hvor vi rettet litt på et par ikke-optimale ting vi har funnet i etterkant av publisering, men som nå er slik vi ønsker det, sier markedssjef Sindre Johnsen.

GP Marked takker for godt og spennende samarbeid og gleder seg til å følge Comet Halden Elite på veien videre.

Besøk nettsiden her!

Dato