Top

Nidar Favoritter

Sosiale medier

GP Media hjalp Nidar Favoritter med strategi, design og utvikling av Nidar Favoritters sommerkampanje 2013.

Mål

Nidar ønsket å skape engasjement blandt smågodt- og sjokoladeglade nordmenn for å styrke merkevaren til Nidar Favoritter og Nidar Favoritter Smågodt. Nidar Favoritter skal oppleves som dine egne favoritter. Oppgaven var å lage en kampanje som var spennende, morsom og leken slik at brukerne skulle bli bedre kjent med Nidars favorittbiter.

Beskrivelse

Vi ønsket å la målgruppen ta del i produksjonen av Nidars Favoritter. På TV-reklamen ser man hvordan dukkemennene produserer bitene. Vi inviterte brukerne inn i fabrikken for å være med å sette sammen sine egne favoritter i sin egen favorittpose.

Vi ønsket å lage en kampanje som kunne engasjere flere aldersgrupper. Vi bevarte det gjennomarbeidede konseptet til Nidar Favoritter (NF) og Nidar Favoritter Smågodt (NFS) fra reklamefilmene med de små dukkemennene og fabrikkmiljøet, samtidig som vi ønsket å skape noe nytt og lekent.

Dukken ønsker velkommen og inviterer inn for å være med i arbeidet med å sette sammen dine egne favoritter. Alle favorittene ble presentert på scenen sammen med sine venner. Brukeren valgte sine favoritter og samlet de i sin pose. Når alle bitene var valgt, så ble de sendt videre til posedesigneren, hvor en kunne designe sin egen pose. Brukeren delte sin pose direkte på Facebook for å sanke stemmer. Ved å samle stemmer økte sjansene for å vinne.

Ukesvinnere ble kåret hver uke i hele perioden på bakgrunn av flest stemmer fra Facebook aktivitet inneværende uke. Hovedvinneren plukkes av en Nidarjury.

Effekt/Resultat

Vi oppnådde et stort engasjement, både på kampanjesiden og på Facebooksiden til Nidar Favoritter. Ukesvinnerne ble annonsert på Facebook, og folk likte og kommenterte. Det ble laget butikkmateriale (vedlagt), nettannonser på www.vg.no og www.finn.no. På 51 dager har kampanjen hatt over 114 000 unike besøkende.

Dato