Behov og mål
Teknotherm har en historie tilbake til 1926 som en designer, entreprenør og produsent av høykvalitets marine- og industrielle kuldeanlegg. De ønsket en oppfriskning av profilen sin etter å ha jobbet under sin gamle i mange år. I hovedsak to områder ville de synliggjøre profiloppdateringene på: Websider og messestand.
Beskrivelse
Vi ville så effektivt som mulig bidra til å skape en oppfrisket profil, og med store tanker for messe- og standmateriell tenkte vi 3D.
Teknotherm er mye på messer i utlandet, og det er viktig for de at alle elementer passer inn på de steder de har til disposisjon. Ved hjelp av 3D-modellering av deres stand, vet de eksakt hva slags plass de har til rådighet og hvor de skal plassere de ulike elementene.
Bruk av 3D-modeller gjør det mulig å prøve ut ulike løsninger FØR produksjon. Dette er både kostnads- og tidsbesparende, og kunden får et bedre inntrykk av sitt messeområde før noen av skiltene, veggene eller plakatene er produsert. Ved å vise messeområde i 3D kunne vi enklere bestemme ønsker og behov, og deretter designe bakvegger, roll-ups og skilter som skulle benyttes på messer.
Websiden deres ble designet etter profiloppdateringen, og er laget i WordPress. WordPress-løsningen måtte tilpasses forretningsområdene til Teknotherm, og har en grundig utviklet menystruktur som enkelt lar Teknotherm administrere sidestrukturen selv.
Websiden har funksjonalitet for språkbehandling, siden hele nettstedet skulle være tilgjengelig på både norsk og engelsk.
Effekt/resultat
Teknotherm har nå en modulær messestand de enkelt kan pakke ned og ta med seg til messer over hele verden. Et sammensatt messeområde av flere bakvegger og roll-ups lar seg tilpasse på ulike flater, avhengig av hvor stort eller lite område messen kan tilby.
Websidene har blitt betydelig modernisert og er nå enkle og administrere for Teknotherm selv.