Top

Aastra

Markedsføring

Behov og mål

Aastra er et av verdens ledende selskaper på markedet for bedriftskommunikasjon. Aastra utvikler og leverer nyskapende kommunikasjonsprodukter og bedriftsapplikasjoner. Aastra har mer enn 50 millioner installerte linjer omkring i hele verden samt direkte og indirekte tilstedeværelse i over 100 land. De har veldig mange produkter som skal vedlikeholdes, både på innholdssiden og om de fortsatt er på markedet i Norge.

Aastra Norge ønsket bistand til relansering og vedlikehold av sine sider i nytt CMS.

Beskrivelse

GP Medias første oppgave for Aastra Norge var å flytte hjemmesiden deres fra gammelt CMS til RedDot (OpenText). Jobben bestod av å hente informasjon, forstå hvordan sidene var satt sammen og sørge for at struktur og innhold var på plass før lansering. Fordi Aastra har 26 land under samme nettside er det et omfattende CMS som skal tilfredsstille alle språk- og produktbehov.

Etterarbeid har vært å bistå med vedlikehold av innhold og publisering av nye tekster og produkter. GP Media var webredaktør for Aastra i Norge.

Effekt/resultat

Aastra Norge har fått sine sider på plass i nytt CMS, og nettstedet ble vedlikeholdt aktivt gjennom GP Medias webredaktørtjeneste.

Dato