Top
GP Marked / Tjenester  / SEO / Global SEO

Global SEO

Global SEO, også kalt internasjonal SEO, er prosessen med å optimalisere nettstedet ditt slik at søkemotorer enkelt kan identifisere hvilke land du vil målrette deg mot og hvilke språk du bruker for virksomheten. Avhengig av hvilke land du dette utgjør, kan det lønne seg å opprette den offisielle nettsidekopien på flere språk, samt å ta hensyn til regionale dialekter og samtaler når du utfører søkeordforskning.

Våre globale SEO-tjenester kan hjelpe deg med deg med dette!

Global SEO vs. lokal SEO

Det er stor forskjell mellom global SEO og lokal SEO. Hvis nettsiden din bruker feil strategi, kan det gi deg katastrofale effekter. I global SEO gjøres målretting av nøkkelfraser og trafikken i et globalt miljø, da du prøver å tiltrekke deg potensielle kunder fra hele verden. Dette kommer med åpenbare fordeler, inkludert det enorme potensielle salget ved tilby produktet / tjenesten til folk som ikke befinner seg i et område med en fysisk butikk. Du vil også møte global konkurranse, da du konkurrere med alle andre nettsteder i verden som prøver å fange det samme området.

Med lokal SEO vil ikke konkurransenivået for produktet / tjenesten du selger på nettsiden være det samme utenfor ditt lokale område som inne området. Sagt med andre ord, hvis du eier en fysisk butikk med en bestemt beliggenhet i byen, kan du bruke de lokaliserte delene av algoritmen til Google for å vise bedriftens nettside for kundene i regionen. Dersom du selger noen produkter på nett, vil kun de menneskene som befinner seg inne i regionene få opp nettsiden din og muligheten til å kjøpe dette.

Hvis du retter deg mot potensielle kunder utenfor den fysiske regionen til butikken din, vil ikke lokal SEO hjelpe deg med å bli rangert globalt. I noen tilfeller hvor det foregår for mye lokalisering, kan din globale rangering bli skadet ettersom at Google oppfatter at du kun kan betjene i det spesifikke markedet.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.