Top
GP Marked / Tjenester / SEO

SEO

Lokal SEO

Lokal SEO hjelper deg med å få nettstedet ditt og virksomheten din synlig for de menneskene som befinner seg i nærområdet ditt, og mest sannsynlig vil benytte seg av det.

Global SEO

Global SEO er prosessen med å optimalisere nettstedet ditt slik at søkemotorer enkelt kan identifisere hvilke land du vil målrette deg mot og hvilke språk du benytter deg av.

SEO for netthandel

95% av forbrukerne søker etter produkter på nettet før de gjennomfører et kjøp. Vi hjelper deg med å få din nettbutikk synlig når potensielle kjøpere søker?

Din viktigste investering for synlighet

75% av forbrukerne kommer ikke forbi den første siden med søkeresultater. Hvis du ikke vises her, mister du sannsynligvis salget. Det å havne høyt oppe på resultatlisten til søkemotorene når brukere søker etter dine produkter / tjenester, er ikke en tilfeldighet. For å vises på plass nr. 1 eller 2, krever nettsiden din profesjonelle SEO-tjenester fra et erfarent markedsføringsbyrå.

En nøye utformet SEO-strategi kan øke trafikken på nettstedet ditt og forbedre salget betydelig. Totalt sett gir søkemotoroptimalisering en av de høyeste avkastningene på alle markedsføringsstrategier.

Hva er SEO og hvordan fungerer det?

Søkemotoroptimalisering (SEO) er en digital markedsføringspraksis som øker den organiske søketrafikken til nettstedet ditt. Med organisk søketrafikk mener vi trafikk som kommer direkte til din nettside via en søkemotor og ikke via en betalt annonse.

Ved å optimalisere nettstedet ditt og egenskapene utenfor nettstedet, gir du søkemotorer og målkunder klare meldinger om hvem du er og hva du gjør. Denne klarheten fører til høyere rangering av søkemotorer, mer organisk webtrafikk og flere kunder.

Sagt med andre ord vil god SEO føre til at du havner høyere opp på resultatlisten til søkemotorer, deriblant Google. Dette vil igjen påvirke antallet som oppdager og vil besøke siden din, og du vil til slutt sitte igjen med flere kunder.

Når du samarbeider med GP Marked, utfører vi en SEO-analyse av nettstedet ditt. Denne analysen vil gi oss en basis for utforming av den overordnede søkestrategien basert på de tjenestene vi tilbyr.

Våre SEO-tjenester består av følgende områder:

White Hat søkemotoroptimalisering

Søkemotorene oppdaterer med jevne mellomrom sine søkealgoritmer. Dette gjør de for å belønne de relevante, seriøse og troverdige søkeresultatene, mens de som lurer søkemotorens algoritmer blir straffet.

For å få en god rangering er vi opptatt av at nettsiden din:

  • Har et unikt og langt innhold av høy kvaliteter
  • Publiserer jevnlig nytt innhold
  • Bruker relevante søkeord i teksten som publiseres
  • Får relevante, innkommende lenker fra andre nettsider
  • Har en bra struktur, er brukervennlig og lett å navigere seg i
  • Har tydelige overskrifter, metatagger og metabeskrivelser

Vi tilbyr sikker og etisk optimaliseringspraksis som er i henhold til søkemotorens retningslinjer. Vi bruker aldri skyggefulle taktikker som resulterer i at du blir straffet av søkemotorer.

On-page SEO

On-page SEO: internal link, content, alt & title tag, keyword, header tag. Grafikk

Med On-page SEO optimaliserer vi nettsiden din for at den skal rangere bedre hos søkemotorer og få mer organisk trafikk. I tillegg til at innholdet som publiseres skal være relevant og av høy kvalitet, inkluderer on-page SEO optimalisering av overskrifter, HTML-tagger og bilder.

For å rangere høyt på søkeresultatlisten er det viktig å fremstå som autoritær, pålitelig og med høy kompetanse. Noen av de viktigste elementene vi legger vekt på, er:

Søkeordforskning

Med søkeordforskning undersøker vi hva folk egentlig søker etter når de er ute etter ditt produkt / tjeneste. Hva du som jobber innen fagområdet søker etter, kan være noe annet enn det en utenforstående skriver i søkefeltet. Når vi vet hvilke søkeord som bli benyttet, har vi muligheten til å integrere disse på nettsiden din. På denne måten kan du bli synlig når folk foretar relevante søk.

Overskrifter

Det er viktig at overskriften vekker interesse og skiller seg ut på søkeresultatsiden. Brukerne vil bli fristet til å velge din side og klikke seg inn for å lese videre. I tillegg er det en stor fordel om overskriften omfatter det gjeldende temaet og tilhørende søkeord. Hvis innholdet er langt, noe som høyst anbefales, bør det benyttes mellomtitler. Her får du muligheten til å fremheve flere relevante nøkkelord som kan benyttes i et søk.

Innholdet

Innholdet på nettsiden bør vare langt, relevant og samtidig unikt for din nettside. Dersom det er flere sider som benytter samme tekst, uavhengig av om det er en av dine andre sider eller en konkurrent sin side, vil du få duplisert innhold. I slike tilfeller vil kun den første siden som blir indeksert, bli belønnet for innholdet. De resterende sidene oppnår ingenting og kan blir straffet for bruk av andre sitt arbeid.

Det er også viktig at det med jevne mellomrom legges ut nytt eller oppdatert innhold på siden. Dette vil søkemotorer oppdage, og du vil rangere bedre. En nettside hvor det ikke skjer noen endringer vil ikke søkemotorer legge merke til, og du vil falle lenger ned på resultatsiden.

Dersom det finnes relevante synonymer for de sentrale søkeordene, anbefales det å variere bruken av disse iblant annet underoverskrifter, ingresser og brødteksten.

En siste anbefaling er å benytte en kombinasjon av tekst, bilder og evt. innebygde videoer fra Youtube. Nettsiden vil da resultere i en bedre brukeropplevelse. I tillegg vil man få en ytterligere rangeringsmulighet ved at man kan vises som et bildesøk hos Google.

Bilder

Når man benytter bilder på nettsiden er det viktig at disse er optimalisert. Da unngår man at nettsiden bruker unødvendig med tid og krefter på å laste inn.

I tillegg bør alle bilder ha alternativ tekst (alt-tekst). Denne teksten beskriver hva bildet inneholder eller hvor det evt. linker til, for de som av ulike grunner ikke har mulighet til å se bildet. Ved å benytte en beskrivende alt-teks vil nettsiden fremstå som mer brukervennlig samt tilgjengelig.

Metabeskrivelse

Metabeskrivelsen gir en kort beskrivelse av hva siden handler om. Denne beskrivelsen vises under tittelen på resultatsiden til søkemotorene. Her er det viktig å gi besøkende et kortfattet innblikk i hva siden handler om. Dette har påvirkning på førsteinntrykket du gir i søkeresultatet og følgelig hvor mange som klikker seg inn på din nettside for å lese mer.

Off-page SEO

Off-page seo: social bookmarking, link building, blog & forum posting, video, social media. Grafikk

Med off-pafe SEO genererer vi trafikk til nettsiden din, bygger pålitelighet og hjelper deg med å få besøk av potensielle kunder. Dette gjør vi i hovedsak gjennom linkbygging, markedsføring på sosiale medier og anmeldelser.

Linkbygging

Søkemotorer benytter linker til å vurdere hvor verdifullt et innhold eller en nettside er. Å få kvalitetslinker har alltid vært en god taktikk hvis du er seriøs med rangeringen og ønsker å få en plass høyt oppe på søkeresultatlisten.

Den viktigste måten å oppnå kvalitetslinker på, er å ha et innhold på nettsiden som folk ønsker å dele videre. Her kan det være en hjelp å finne de nettsidene som allerede appellerer til din ønskede målgruppe og som muligens er villige å linke til ditt innhold. Ta kontakt med de, fortell de om innholdet / produktet og be de skrive om det eller linke til det. De fleste vil gjerne skrive om innholdet / produktet ditt, hvis det betyr at de får det gratis.

Linker fra samarbeidspartnere og andre innen samme bransje, vil også telle positivt på søkemotoroptimaliseringen.

Sosiale medier

Sosiale medier spiller en stor rolle i måten vi som forbrukere bruker nettet og søker etter svar. Din tilstedeværelse på tvers av sosiale medier, kan gi deg en unik mulighet til å komme i kontakt med potensielle kunder og besøkende.

Sosiale medier blir i stadig større grad brukt som en kundeserviceplattform og de fleste benytter sosial medier for å komme i kontakt med deg og din virksomhet. I tillegg kan annonser på sosiale medier hjelp deg med å nå ut til flere relevante kunder og besøkende.

Anmeldelser

Anmeldelser på nettet har en stor påvirkning på folks kjøpsbeslutninger. Gode anmeldelser bidrar til konverteringer og god merkevarebevissthet. I tillegg fungerer de som kraftige sitater og gir deg sjansen til å dra nytte av rangreringskraften deres.

Gode anmeldelser vil med andre ord skape positivt engasjement rundt merkevaren din.

Lokal SEO

Med lokal SEO hjelper vi deg slik at du vises som en del av søkeresultatene i ditt område. Dette er perfekt for små bedrifter eller tjenestebaserte selskaper.

Les mer om lokal SEO her.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.