Behov og mål
«De Utvalgte» er navnet på Østfold fylkeskommunes satsing på utvalgte tur- og sykkelstier i Østfold som er enkle å finne og følge. GP Media har levert totalprofilering for De Utvalgte, fra navn og profil til kampanjeplanlegging og implementering.
Beskrivelse
Sammen med Østfold fylkeskommune la GP Media strategien for å øke bevisstheten og synligheten rundt prosjektet «De Utvalgte» og turstiene som er tilgjengelig i fylket. Sosiale medier var en grunnstein på veien mot synlighet, og med en eksisterende og aktiv Facebook-side var grunnlaget lagt.
Det grafiske uttrykket ble gitt en nostalgisk feeling, og et hovedbilde ble valgt og brukt gjennomgående på brosjyrer, plakater og annet materiell. Den syklende damen sees nå på mange busskur, informasjonsplakater og brosjyrer rundt i fylket.
«De Utvalgte» hadde 70 likes da GP Media startet arbeidet med å øke interessen og trafikken mot Facebook. Ved å fokusere på facebookannonser som traff målgruppen økte antall likes i rakettfart. Annonsene fokuserte på noen målgrupper av gangen, med forskjellige formuleringer på annonsene. Det ble også laget annonser om filmen vi hadde vært med å produsere til «De Utvalgte».
For å utnytte Facebook-siden enda bedre utviklet vi en facebookapplikasjon som inneholder en beskrivelse og kart for hver av turene i «De Utvalgte», som ligger som en egen fane på Facebook-siden.
Effekt/Resultat
«De Utvalgte» har fått en lett gjenkjennelig visuell profil som benyttes i all markedsføring og presentasjon i hele fylket. Antall følgere på Facebook-siden økte fra 70 til godt over tusen på et par uker ved hjelp av gjennomtenkte facebookannonser og aktiv markedsføring.