Top
GP Marked / Blogg  / Vi i GP Marked er nå en Google Partner. Les mer om hva dette betyr, og hvilke muligheter det gir våre kunder.

Vi i GP Marked er nå en Google Partner. Les mer om hva dette betyr, og hvilke muligheter det gir våre kunder.

En ”Google Partner” er en sertifisert ekspert på annonsering hos Google. For å bli sertifisert må man bestå flere forskjellige eksamener hos Google, der man viser sin kunnskap og forståelse både for annonseringsmulighetene som finnes og hvordan man optimaliserer en konto best mulig for kundene.

Man kan bli sertifisert i følgende områder:

  • Søkeannonsering
  • Mobilannonsering
  • Bannerannonsering
  • Videoannonsering
  • Shoppingannonsering

For å få et Google Partner-merke, må minimum ett teammedlem være sertifisert i Google Ads, bruke minst 90 000 kr (10 000 dollar) på annonser i løpet av en 90-dagers periode og oppfylle Googles krav til ytelse på kampanjene du kjører. Google ser også på kundelojaliteten og økningen i kundeinntektene, totale inntekter og antall annonsører partneren har totalt sett.

Hva betyr dette for våre kunder?

Det viktigste for deg som kunde, er at vi har vist overfor Google at vi er eksperter innen det vi driver med. For deg betyr dette at vi kan hjelpe deg å få mest mulig ut av budsjettet ditt, fordelt på de kanalene vi mener vil gi best effekt.

Dette baserer vi på vår erfaring med annonsering hos Google. Google-sertifiseringen er et bevis på at vi vet hva som skal til for å komme høyest mulig opp ved søk, uten at det nødvendigvis koster altfor mye.

Performance handler om å prestere 

Performance markedsføring, også beskrevet som resultatbasert markedsføring, blir stadig viktigere i dagens digitale verden. Våre performance-arbeidere er sertifiserte innen Googles annonseverktøy, og vet hva som fungerer. Det betyr at vi kan hjelpe deg til å få mest mulig ut av ditt markedsføringsbudsjett og optimalisere for relevant og god synlighet i Google og andre digitale kanaler.

Hvor lenge varer sertifiseringen?

For å beholde status som ”Google Partner” må vi oppdatere våre eksamener årlig. Dette gjøres hos Google Academy for Ads. Der man tar nettbaserte kurs før man fullfører de eksamener man ønsker. På denne måten kan du være sikker på at vi som ”Google Partner” er mest mulig oppdatert på nyheter innen Google verktøy, metoder og teknikker.

4 gode grunner til å velge et digitalbyrå som er Google Partner

1. Kunnskap

Byråer som ønsker å bli Google Partner må igjennom en rekke sertifiseringer og ha kunnskap om produktet de ønsker å jobbe med. Ved å ha god kunnskap om Google sine tjenester, vil vi kunne levere både et godt produkt og være behjelpelig med å tilpasse produktet til kunden på best mulig måte. Dette kan basere seg på flere former for annonseringer som eksempelvis søkeannonser, bannerannonser, shoppingannonser med flere.

2. Resultater

Ved å ta i bruk en Google Partner så kan du være sikker på at man får eksperter som kan være din støttespiller innen tjenesten du ønsker å ha. Dette vil si at du får levert kvalitet og ikke kaster bort penger man ikke får tilbake. God kunnskap skaper bedre resultater.

3. Godt samarbeid

Ved å ta i bruk et digitalbyrå som har erfaring og kunnskap med å sette opp Google Ads for deg, er du garantert at søkeord blir en høy prioritering og at man føler seg ivaretatt. En Google Partner vil jobbe med å finne akkurat den annonseringen som vil fungere for din bedrift. Regelmessig oppfølging og optimaliseringsarbeid kan også bidra til at du alltid kan være sikker på at annonseringen blir tilpasset til deg og din bedrift.

4. Riktig kanalbruk

Ved å samarbeide med et digitalbyrå som er sertifisert Google Partner, får man også oversikt over hvilke kanaler som gir best resultater og hvilke kanaler som bør benyttes av akkurat din bedrift. Dermed kaster man ikke bort kroner på annonsering og kan få høy verdi for budsjettet man legger av til markedsføring av bedriften. GP Marked har også spesialisert seg på å levere gode performance eller resultatbaserte rapporter for å synliggjøre effekter de forskjellige kampanjer gir.

Trenger du hjelp?

Vi er flere som jobber med dette i GP Marked. Har du behov for ytterligere informasjon eller ønsker kontakt så ser vi frem til den videre dialogen. Klikk her for å opprette kontakt😊