Behov og mål
Halden Arbeid og Vekst AS er en arbeidsmarkedsbedrift, eid av Halden kommune. Hovedformålet med bedriften er å bistå mennesker med behov for hjelp til å komme tilbake til arbeid eller aktivitet. De har 50 års erfaring og dyktige medarbeidere med kunnskap på et svært bredt arbeidsfelt. Bedriften som tidligere var kjent som Industriprodukter AS, IPAS eller som Halden ASVO ønsket å omprofilere seg og synliggjøre mangfoldet av tjenester de tilbyr.
Beskrivelse
GP Media ble byrået som fikk tegne ut den nye profilen. De ønsket å ha lett gjenkjennelig symbol og merkevare samtidig som at farger var vesentlig for god synlighet i bybildet. Symbolet er laget på bakgrunn av “A” og “V” hvor vi ser en “pil” som bindes til uttrykket “opp og frem”. Logoen finnes i liggende og stående format klargjort for lys og mørk bakgrunn. Lanseringen av den nye profilen ble rullet ut samtidig med deres 50 årsjubileum, og i den sammenheng lagde vi også et fargerikt og veldig interessant magasin som forteller om alle deres arbeidsområder.
Vi hadde en gjennomgang og behovsanalyse i forbindelse med utvikling av ny nettside. Deres nye nettside viser et ryddig snitt med klare menyer for områder, kontaktinformasjon og et implementert bestillingssystem for catering – vårmeny.no. Nettsiden er søkemotoroptimalisert (SEO) og gjort responsiv for alle digitale flater.
Effekt/resultat
I starten var det ikke alle som oppfattet de hadde fått nytt navn og ny identitet, men tilbakemeldingen nå er at de fleste begynner å venne seg til den nye profilen og at de er veldig fornøyd slik de nå er presentert. Vi i GP Media blir litt stolt når vi ser de hyggelige menneskene som arbeider for Arbeid og Vekst kjørende rundt i biler med den nye logoen og godt synlige klær i bybildet.