Top

Berggård Amundsen: Når markedsføringskonsulenten stiller opp som vikar

Grafisk design, Markedsføring, Prosjektledelse, Strategi og rådgivning

Å velge konsulentselskap kan være en krevende oppgave når behovene er sammensatte. I GP Marked fant Berggård Amundsen en samarbeidspartner som ikke bare kunne løse oppgaver over et vidt spenn av fagområder, men som også kunne fungere som vikar i flere perioder.

Berggård Amundsen & Co AS er en selvstendig, norsk- og familieeid elektrogrossist, etablert i 1946. Berggård Amundsen har servicesentre på 26 lokasjoner, spredd fra nord til sør i landet vårt, og en nettbutikk som er åpen for fagfolk til alle døgnets tider.

Samarbeidet med Berggård Amundsen strekker seg tilbake til 2016. Øyunn, som er prosjektansvarlig og eventplanlegger i GP Marked, har jobbet tett med markedsavdelingen på grafisk utforming av kampanjemateriell, planlegging og gjennomføring av messer og events, kursadministrasjon og administrasjon av markedsaktiviteter.

– Vi har fått være med på en spennende reise med Berggård Amundsen gjennom disse årene. Vi har fulgt utvikling både i markedsavdelingen og selskapet generelt, og kjenner dem som en fremoverlent bedrift med ønske om å drive utviklingen i sin bransje. Gjennom årene har vi fått være med på mye gøy, med BA Kompetanse på The Thief i 2018 og Eliaden 2022 som absolutte høydepunkt – hvor vi stekte oss gjennom 3200 kanelboller i løpet av tre dager, forteller Øyunn.

I begynnelsen av 2023 sto Berggård Amundsen i en rekrutteringsprosess hvor de noen måneder ville mangle en markedskoordinator, og GP Marked plukket da kompetanse fra egen stab.

GP Marked fikk ansvaret for produksjon av kampanjemateriale, oppsett og utforming av nyhetsbrev, oppsett og administrasjon av infoskjermer, administrasjon av nettsider og nettbutikk og fysisk oppsett av kampanjetorg ved servicekontorene.

 

Ny markedskoordinator: «Det var en wow-følelse»

Etter noen måneder kom Thomas Isaksen inn som ny markedskoordinator i Berggård Amundsen.

– Det er unikt at man kan begynne som nyansatt etter at tidligere ansatte har gått ut, men at det likevel finnes folk på huset som kan jobben og som er i stand til å ta opplæringen. For meg var det utrolig positivt, forteller Thomas.

Han er særs imponert over GP Marked sin evne til å levere på et vidt spekter av tjenesteområder og å sette seg inn i en bedrift så grundig at konsulentene kan fungere både som back-up for personell og som kompetansepartner.

– Det var virkelig en «wow-følelse». Å ha en samarbeidspartner som kjenner til systemet og folka, som har erfaring til å steppe inn som vikar og som kan fungere som support også etter overlevering av ansvar til meg som nyansatt, det føltes veldig positivt og trygt for meg. Som en vindtett jakke i stormen.

– Det å kunne bistå i det daglige med materiell og oppgaver det er behov for er både hyggelig og moro for oss, eksempelvis nå hvor vi nå er i inne i en spennende fase med implementering av ny visuell identitet, legger Øyunn til.

 

En stødig samarbeidspartner på flere områder

Thomas forteller at i Berggård Amundsen ser de på GP Marked som en stødig samarbeidspartner som kan løse de fleste utfordringer. Terskelen for å be om bistand fra konsulentene i GP er lav og de opplever at arbeidet blir utført raskt, uten forlengende prosesser eller tungvint implementering av nytt materiale.

– Det er også veldig hyggelig å bli invitert inn i GP-universet. Vi har en tett og god dialog med alle som jobber sammen med oss i GP Marked, og har blitt invitert med inn i deres nettverk av kunder gjennom kundekvelder, fagdager i regi av GP og i nettverket for øvrig der det har vært naturlig. Mitt inntrykk er at alle de ansatte i GP Marked har nære og gode forhold til kundene og samarbeidspartnerne sine og det føles godt å ta en telefon til en av dem uansett hva det skulle være vi trenger hjelp til.

 

GP Marked takker for et spennende og fint samarbeid over mange år med Berggård Amundsen, og gleder oss til å bistå dere på veien videre.

Dato