I september 2023 byttet velkjente Jensen & Scheele Auto navn til Mobility Halden. Prosessen rundt navnebyttet skulle vise seg å være mer omfattende enn bilforhandleren hadde forestilt seg, og de innså snart at det måtte hente inn eksterne krefter. Valget falt veldig naturlig på GP Marked.
Nye nettsider. Annonsering på sosiale medier og i avis. Publiseringer på sosiale medier og utskiftning av materiale på både digitale og analoge flater; Å skifte navn er ikke gjort på et øyeblikk.
Mobility Halden hadde behov for hjelp med å komme seg gjennom prosessen på en god måte, og fant god støtte i GP Marked.
Rimeligere med markedsføringskonsulenter
– Vi ligger i forkant hva gjelder bil og service. Det er her kompetansen vår ligger. Vi klarer ikke å holde markedsføringen av bedriften kontinuerlig samtidig som vi utfører våre hovedoppgaver, så det kjennes godt å ha noe som holder i dette, sier Morten Didrichsen, salgssjef ved Mobility Halden.
Morten er godt fornøyd med hva som er blitt levert i forbindelse med navnebyttet. Han ser tydelig at effektivt arbeid med digital markedsføring, resulterer i innsparinger i eksempelvis annonsekroner.
– Alt i alt har hele prosessen blitt rimeligere enn om vi skulle gjort jobben selv. Det er gøy å bruke penger smart. Vi har ikke kapasitet til å vurdere de forskjellige kanalene og aktivitetene markedsmessig, og ser stor nytteverdi i å ha en ekstern sparringspartner på feltet, sier han.
GP Marked har utformet ny logo og grafisk profil, levert nye nettsider, bilde- og videomateriale, håndtert digitale flater og annonser, samt guidet bedriftens ansatte i markedsstrategi for tiden fremover.
Rådgiver og sparringspartner innen markedsføring
Kontakten med GP Huset ble litt tilfeldig etablert i forbindelse med åpningen av Halden Skadesenter, hvor IT og regnskap blir levert av GP Digital og GP Økonomi. Prosessen med navnebytte startet imidlertid uten GP.
– Vi hadde hatt mange runder med navneforslag, og landet på et navn som vi likte godt. Etter brainstorming i ledergruppa, erkjente vi raskt at det er veldig mye som skal passes på og gjøres i stand i en prosess med skifte av navn på et firma. Når vi trenger hjelp, tenker vi først og fremst på GP. Da vi først tok kontakt med GP Marked, var det likevel kun for å få designet en logo til dette navnet, og ikke så mye mer, forteller Ola Øyen, daglig leder i Mobility Halden.
Det ble et spennende første møte mellom GP Marked og daværende Jensen & Scheele Auto, hvor markedsbyrået utfordret bilforhandleren på navnevalget og ba om å få komme med andre forslag og ideer til håndtering av prosessen.
– Det var kult at GP Marked ville se på navneforslagene vi hadde, og at de kom tilbake med alternativer, prosesser og aktiviteter som var godt gjennomtenkt og argumentert for, sier Ola.
God kommunikasjon og rask gjennomføring
Ola og Morten i Mobility Halden beskriver en kommunikasjon som har fungert utmerket mellom dem selv som kunde og GP Marked som markedsføringsbyrå. Tilbakemeldinger kommer raskt, og det har blitt jobbet effektivt og innenfor gitte tidsfrister.
– I denne bransjen tar vi denne typen arbeid litt mellom slaga. Da er det flott å ha å en samarbeidspartner som er påkoblet og følger oss opp for å sikre at ting blir gjort i henhold til plan. GP Marked har vært på ballen, dratt oss litt etter ørene og levert etter forventning, forteller Morten.
Samarbeid på flere fronter
Tonen mellom Mobility Halden og GP Marked har vært lettvint og vennskapelig, med gode dialoger og en fin balanse mellom det sosiale og det faglige. Daglig leder Ola setter pris på at gjengen i GP Marked har møtt dem på et nivå som passer Mobility Halden som bedrift.
– Den kreative biten har blitt plukket ned så den passer for Halden og oss, samtidig som den er litt offensiv og gir os valuta for den tid og de penger vi investerer. Kreative krefter som får rå, blir noen ganger for voldsomme. Det har ikke skjedd her. De har greid å tilpasse seg oss på en veldig god måte og lagt planer som er gjennomførbare og kan opprettholdes over lengre tid, sier Ola og fortsetter:
– Vi håper samarbeidet kan fortsette og at prosessen ikke stopper her. Markedsføring og merkevarebygging er noe vi trenger bistand med også i tiden fremover. Vi har nå et godt samarbeid på flere fronter med GP Huset, som vi anser som en gjeng dyktige folk vi ønsker å ha med oss videre, sier Ola.
Vi i GP Marked takker for samarbeidet og gleder oss til å følge Mobility Halden videre.