Top

Thermocold nettbutikk med Mamut integrasjon

Integrasjon (API), Nettbutikk, Nettside

Kort om Thermocold

Thermocold er en Norsk produsent av kjølerom, kjøleaggregater og kjøledører. De lager kjølerom til alle formål for privathusholdninger, butikker, sykehus, skoler, fiskemottak, forskningssenteret og til alt annet som trenger kjøling. De har også import og videre salg av anerkjente produkter til bedrifts markedet.

I 35 år har de laget kjølerom i ulike former og for ulike behov, slik at deres kunder skal få sine drømmer oppfylt. De har gjort hverdagen enklere for mange bedrifter, og laget løsninger ingen andre har kunnet levere.

Behov

Thermocold hadde behov for en oppdatert nettside med tilkoblet nettbutikk funksjon. Tidligere benyttet de seg av to separate løsninger, men nå ønsket de en sammensatt applikasjon for å gjøre kjøpsopplevelsen mer brukervennlig for sine kunder. I tillegg ønsket de at siten skulle være tospråklig, og oppdatert på både norsk og engelsk.

Nettbutikken måtte være tilkoblet til eksisterende CRM system, Mamut, slik at alle ordrene fra nettbutikken ble overført til Mamut uten manuelle input.

I tillegg skulle noen produkter bare ha synlige priser og kjøpsmuligheter for bestemte forhandlere. Her måtte det utvikles en funksjon for å fjerne priser og kjøpsmuligheter.

Beskrivelse

GP Marked i samarbeid med våre samarbeidspartnere, har utviklet en integrasjonsløsning som tilkobler WooCommerce e-handelsløsning med Mamut CRM system. Ordrene blir bestilt gjennom WooCommerce løsning på nettbutikken og overført til Mamut, som deretter sender direkte til Thermocold sin lager for utlevering av varer.

Nettbutikken har flere forskjellige integrerte betalingsløsninger: Klarna, Vipps og en faktura-betaling som er begrenset til registrete forhandlere. Prisene og kjøpsmuligheter er satt per produkt. Prisene innhentes gjennom integrasjonen. Ved å trykke på et valg innenfor WooCommerce løsning, kan kunden velge om prisene og kjøpsmuligheter skal gjemmes for alle, kun vises for forhandlere, eller være synlige for åpent kjøp.

Nettbutikken er tospråklig der sluttbrukeren har muligheten til å bytte mellom språk for hver oversatt side. GP Marked bisto med engelske oversettelser for både nettbutikken og produktbrosjyren.

Effekt/resultat

Thermocold har en funksjonell, integrert nettbutikk-løsning som “snakker” direkte med CRM systemet Mamut. Det er enkelt for sluttbrukeren å navigere seg i nettbutikken, og den er tilgjengelig på både norsk og engelsk. Dette for å tiltrekke Thermocold sine internasjonale kunder. Betalingsløsninger sendes direkte til kunden slik at mest mulig av kjøpsprosessen er automatisert, både for Thermocold og deres kunder.

Nettbutikken har blitt en kjøpsportal for Thermocold sine forhandlere, og gjør det enkelt å bestille for sluttkunder gjennom systemet.

Dato